Åland tur & retur

Nu har det gått lite över en vecka sedan denna tripp gjordes ...

Japp
, så var dagen framme då vi skulle åka med buss till huvudstaden Stockholm och Stadsgårdskajen där båtarna både till Helsingfors, Finland och Mariehamn, Åland utgår ifrån.
Vi hade fått ett rese erbjudande från "Erlings Resor" som vi åker med varje år till olika julmarknader i Tyskland.
Bussen var alldeles ny, men så trångt det var för benen. Påtalade detta för reseledaren men han gjorde ju inget åt det.
Vilket fall som helst så var det en toppen bra resa. God mat, god underhållning, bra hytter, trevligt resesällskap och mycket annat.

På vägen dit gjorde vi två stopp för fika och för en tidigare middag eller senare lunch.
Första stoppet var bra, dyrt men helt okey. Andra stoppet vilken besvikelse. Reseledaren ringde i förväg och kollade vad som fanns på menyn.
Sämsta vägkrog jag någonsin upplevt.

Det fanns fyra förslag men vet av erfarenhet att allt mat går bara inte att äta. Jag är nog extra kritisk eftersom jag har flera års erfarenhet av matlagning (jobbat som kock/kokerska i 20 år). Maken och jag med flera beställde stekt fläsk med löksås. Löksåsen var som tjock gröt med klumpar i. Potatisen också den dålig och detta betalar man 89:- för. Talade om för personalen att såsen är undermålig, då svara vederbörande att vi gör så gott vi kan. Fruktansvärt att de får lov att driva sådana väg krogar.

Så var vi framme vis Stadsgårdskajen i Stockholm.
Åh, där var så mycket bussar med resenärer som också blivit inbjudna till detta evenemang.
Som jag skrev tidigare bra mat mycket mat det var ju buffé och bra underhållning.
Andreas Wise tillsammans med ett storband underhöll på ett ställe. Wisex underhöll på ett annat och sedan var det några trubadurer som jag inte minns namnen på.

Andreas Wise
Blev en liten förkortad version av vår båtresa. Vi båda känner oss super nöjda med resan och den var ju trevlig.

♥ Take care out there ... ღ

1 kommentar:

anemonen sa...

Skönt att resan över lag var bra, och den där vägkrogen känner jag igen för även jag har varit där och lidit mig igenom en lunch. Aldrig mera jag sätter min fot där. Hellre svälter jag. Jag som du är kräsen och det har man väl ändå rätt att vara när man äter ute. Jag är noga med min mat och har en son som jobbat som kock (numera arbetsförmedlare) så goer mad är jag bortskämd med. Haha du som jag påtalar för personalen om det är dåligt. Tänk om fler gjorde det så skulle det kanske bli en bättring på fler ställen. Vilka andra som är med på en resa gör mycket för den allmänna trevnaden. Tack för att du delade med dig:-)