Vårbruket igång.

Förmiddagen ägnade jag mig åt att byta sängkläder i husbilen tvätta dessa och på med ny rena påslakan. Har beställt nya under lakan från "Jotex" dra-på-lakan blev det de är lättare att handskas med i husbilen.

Även om det varit dags för vårbruk så har ingen värme infunnit sig som man skulle önskat sig. Har haft en del krämpor som hindrat mig från att röja som jag alltid gjort tidigare.
Våren gick, sommaren likaså, hösten sprang även den ifrån mig, vintern var grym också. Men nu så ger jag mig i kast med det som skulle gjorts i höstas.
Planterat ned fyra pioner som stått i krukor ute sedan i höstas.
Namn skyltarna hade försvunnit på två av dem, men tror de heter "Sarah Bernhardt" röda. 

Två var kvar de är vita, "Duchesse de Nemours" och den andra "Mothers Choice". Ska bli spännande och se när de kommer upp.

Det var lite från mig idag. Ha en riktigt skön dag alla där ute i cyber-space.



♥ Take care out there ... ღ

1 kommentar:

anemonen sa...

De är suveränt smidiga dra på lakanen. Ligger där man lagt dem så att säga.