Pingstafton & pingstdagen ...

Pingsten kom och gick. Husbilen fick denna helg stå tillbaka för trädgården.
Sedan vi flyttade hem från USA så har vi ständigt jobbat i trädgården med allt som hör till plus otroligt mycket med huset.
Nu hade vi diskuterat och bestämt oss för att ta bort en stor rabatt eller en kulle med oändligt mycket blommor. Några har jag fått och andra är kvar efter förra husets ägare svärmor och svärfar. Dessa växter har jag delat på och flyttat runt lite varstans. Så fick jag göra även nu.

Några växter hann vi inte med att flytta  så de står kvar annars är det inte mycket kvar annat än raka ut jorden och anlägga en gräsmatta där.

Fixat och rensat så här planterade jag akleja bredvid mina stockrosor.

Här har jag flyttat en jätte stor planta med prästkrage som jag fått av äldsta dotterns svärmor. Vi byter växter med varandra.

Här satte jag ned några av mina funkia eller hosta som de även kallas. Har fler kvar i krukor som ska ned i jorden så småningom. Men skyndar långsamt.

Till sist på framsidan fick mina pioner komma ned i jorden, som jag skrivit om i ett tidigare inlägg. Duchesse de Nemours, Mothers Choice och två Sarah Bernhardt.

Det var allt från mig och vad jag ägnat helgen åt.


♥ Take care out there ... ღ

Inga kommentarer: