Dags att väcka upp bloggen ingen ...

Ja här har inte blivit något sedan den 11 november 2014 lite för lång tid enligt mig själv.
Julen har passerat nyår likaså, trettondagsafton med födelsedagar har också flutit förbi.

Men har haft det lite besvärligt med mina leder ständig värk både natt och dag. Vissa dagar har jag inte kunnat gå ordentligt har lånat makens kryckor. Värken har vandrat runt i kroppen, fötter, knän, armbåge och fingrarna. Det sista i höger knä som svullnade upp på nyårsdagen.
Det börjar ge vika nu, men har det svårt med balansen eftersom jag inte riktigt litar på att knät håller då jag ska gå då blir man lite osäker.
Ja, ja nu är det bara att avvakta utredningen som de startat av mina problem.

I skrivande stund snöar det flingor stora som femkronor, eller som min mamma att tid sa "stora som dasslock" flingorna alltså.

Ha det gott alla som läser detta. Ja det var lite från min idag.

♥ Take care out there ... ღ

1 kommentar:

anemonen sa...

Trevligt tycker jag och jag ser fram emot inlägg här. Hihi din mor sa som min far. Flingor stora som dasslock. Ja vi får väl ta med oss de gamlas uttryck för många är roliga och värda att bevara. Själv tänker jag ofta på fars uttryck när det var mulet och grått sa han alltid ja men bakom molnen lyser alltid solen och det har hjälpt mig många gånger när jag längtat efter sol men den har lyst med sin frånvaro. Jag hoppas ditt knä läker och blir bättre. Ha en fin lördag.