Olika tester av decoupage ...

Som sagt jag testar hur länge decoupage kan vara ute i ur och skur eller rättare sol och regn. Nu har ett av dem stått ute i regnet och den lilla sol som varit i en vecka.
Den har skrynklat ihop sig lite som russin, men den ska få stå längre så få jag se hur det utvecklas gillar ju bäst den råa gråa betongen. Har sprayat den med klarlack från "Biltema" tre gånger.
 
Sedan har jag på ett gammalt alster lagt ett urklipp från en trädgårds tidning och det blev ju riktigt bra det också.
 
Har även använt mig av vanlig dags tidning.
Den blev väl sådär var inte tillräckligt slät på ytan för att få ett bra resultat. Ska ju själv ha dem på altanen eller uteplatsen så då är ju ingen skada skedd.
 
Ja de var lite från mig ... ♥ Take care out there ... ღ

1 kommentar:

Anette sa...

Tycker det är riktigt snyggt. Har aldrig sett decoupage på betong förut (ja, mer än hos dig då alltså). Ha en fin helg i stormvindarna. Kram Anette