Dagens pyssel ...

Började igår med ett pyssel som jag sett på en fb-sida för länge sedan.
Kände att nu bara måste jag pröva och göra detta. Var i väg och handlade inför helgen passade då på att köpa några av sakerna till pysslet.

 
Detta behöver man: En ballong, garn eller snöre av något slag, lim själv använde jag mig av väv lim som jag hade
 
Jag blåste upp ballongen till den storlek jag ville ha. Lindade snöret om ballongen så hårt jag kunde. Det stod att man kunde använda limpistol, men eftersom limmet blir varmt så är ju risken att ballongen smäller. Så jag lade på ett lager med väv lim istället. Nu står det och torkar i verkstaden. Meningen är att när allt torkat ordentligt så ska man smälla sönder ballongen och dra ur den. Ja, vad ska man med den till tänker ni nog. Dekoration i en grupp med blommor var min tanke.

♥ Take care out there ... ღ

1 kommentar:

bibbi sa...

Längtar tills jag får se resultatet :9