Mera gjutning

Ja, så har jag då gott igenom alla burkar, behållare, formar av alla de slag.
Hittade några som legat länge och väntat på att jag ska ta hand om dem.
Sagt och gjort med i garaget riggade borden för gjutningen.
Fram med formerna blöter dem först utom de som jag smörjer med olja eller vaselin.
Upptäckte att jag hade inte så mycket betong kvar, men tog det som fanns och blandade samman så några fick jag inte gjort. Men, men det kommer mera ....
 
Behållare från "Blomsterlandet"
 
Glas hjärta från en Loppis i Värmland. Troligtvis får jag slå sönder den för det är svårare att få ur den ur formen. men den är smörjd med vaselin.
 
Kopparbunke från en Loppis i Småland. Den är också smörjd med vaselin.

Ja, det blev lite gjort idag också. Det är så himla kul med gjutning.
Kan hålla på hela dagarna med detta.
 
♥ Take care out there ... ღ

Inga kommentarer: