Blommig fredag - Kärlek

Nytt bidrag till "Blommig fredag" som idag är kärlek.
Kärlek kan ges på många sätt till maken, barnen, barnbarnen, vackra saker, listan kan bli lång.
Men förstår att det är något med blommor eftersom det heter blommig fredag.
Då kommer jag att tänka på första förälskelsen av en älskad blomma som gör mig varm om hjärtat, lyrisk, kär vid första ögonkastet, ger en kärleksförklaring  till denna blomma.
Men det är svårare att bli besvarad. Kämpar på varje vår/sommar.
Ja, nu undrar ni nog om inte kärringen blivit tokig, men se det har hon inte.
Min kärlek till "Trädgårdens drottning" av alla vackra blommor är pioner av alla kategorier.



 
Nu blev det inte bara en bild utan ger er tre.
 Fler bidrag av Kärlek finner ni hos Pilgrim "Bland rosor och bladlöss"
 
 
♥ Take care out there ... ღ

 

5 kommentarer:

Anette sa...

Visst är det en skönhet värt att kämpa för! Hoppas de sköter sig i år. kram Anette

Den lykkelige Hagen sa...

Pioner er utrolig nydelige! Fine eksemplarer du har bilder av.

Meta sa...

Det är lätt att förälska sig i pioner,
Ha en fin dag
kram Meta

Carina, 4 Seasons by Carna sa...

Den kärleken förstår jag precis. Är snarare ett problem att välja bort bland alla älskliga...

Ha en skön helg, Carina

tradgardsdrom sa...

Vackra pioner!! Det ser nästan ut som om det gömde sig vaniljglass inuti den första pionen, kan också bero på att jag är hungrig ;)
Kärleken till pioner delar jag fullkomligt med dig, dessa drottningar!
Ha det gott!/Anna