Julbock av granris

Ja, nu är den klar min julbock av granris.
 
Gjorde egna mått på tryck impregnerade brädor som vi hade kvar efter byggnationen av uteplatsen. 
Kroppen ca 45 cm
Ben ca 15 cm
Huvud ca 19 cm
Hals ca 23 cm
Liten svans ca 9 cm
Plus hornen som jag ritade en mall på tryck impregnerad bräda, en massa tålamod med granriset som sticker så in i hoppsan.

Verktyg som är bra att ha till hands:
Borrmaskin/skruvdragare
Skruvar
Sticksåg alt. vanlig såg
Sticksågen använde maken då han sågade ut hornen
Bindtråd i metall inköpt på Blomsterlandet
Och till sist en massa granris och ett rött band att sätta om halsen på julbocken.


♥ Take care out there ... ღ

1 kommentar:

Alexandra - Pysselmaniker sa...

Jättefin! Jag försökte bygga ihop en av lite div spill vi hade här hemma. Tyvärr tappade renen jag gjort sitt huvud efter nån dag. Jag får bygga en mer stabil som din till julen 2014 :D