Morgonpyssel

Måndag morgon, men jag är inte tung i huvudet som Povel Ramel sjunger i visan.
Utan pigg på att göra något kuligt hade gått och klurat på detta en längre tid.
Sagt och gjort, hade pumpakärnor, solrosfröer och valnötter som datum redan gått ut. Hade även kvar cocosfett sedan tidigare och tror även det hade sett sin sista datumstämpel.

Smälta fettet i en kastrull på spisen, jag hade väldigt låg värme när jag gjorde detta.
I med alla fröer jag hade, började fylla krukorna. Satan i gatan vad det rann ur hålen i krukorna. Vilket jag hade förstått att det skulle göra. Jag hade googla runt på alla tänkbara sidor om någon hade ett förslag på vad de täckte botten på krukorna med, men "icke sa nicke" att det fanns något tips på.
Så jag beslöt mig för att svalna av det i lite kallt vatten så att det inte skulle bli så rinnigt. Sedan var det till att vara snabb för nu stelnade det till riktigt fort.
Fick ihop till fyra behållare ja, två krukor och två pappersmuggar.


 

♥ Take care out there ... ღ 
 

Inga kommentarer: