Fredags Vitsen

Det var ett tag sedan jag bjöd på fredags vitsar.
Så vi tar väl några här en rolig-, tråkig-, snuskig-, barnslig-, historia av varierande kvalitet. En del dåliga och en del bra, det beror på den som läser dem och dess humor.
Någon kan vara en repris. Håll tillgodo!


En man kom in på ett café, med en mus under armen
Han beställde en öl till sig och tio pannbiffar till musen
- Vad är det för en märklig mus som kan äta tio pannbiffar? undrade café värden
Jag räddade en liten fe och fick tre önskningar.
Jag önskade mig god hälsa och en massa pengar, men den sista önskningen – en omättlig mus – missförstod ju den lilla jävla feen totalt …
-----------------------------------------------------------------
När Gud hade skapat Adam och Eva sa han: "Jag har 2 gåvor kvar, konsten att stå upp och kissa och..." "Den vill jag ha" utbrast Adam.
Eva nickade och Adam fick gåvan. Adam tjoade och skrek av lycka, sprang runt i Edens lustgård och kissade på varenda träd och buske.
Gud och Eva betraktade den glade mannen och Eva frågade försiktigt Gud "Vad är min gåva?"
Gud svarade: "En hjärna Eva, en hjärna..." ;)

--------------------------------------------------


Den förste mannen bad till Gud: "Käre Gud, ge mig styrka att korsa den här älven!"
- Och Pang! så gav Gud honom starka armar och ben så att han kunde simma över älven på två timmar, efter att nästan ha drunknat flera gånger.


Då sa näste man: "Käre Gud, ge mig styrka och verktyg så jag kan korsa den här älven!"
- Och Pang! så gav Gud honom en roddbåt och han klarade av att ro över
älven på en timme, även om båten var på väg att välta flera gånger.

Den tredje mannen hade sett hur det hade gått med de två andra, så han bad
också en bön: "Käre Gud, ge mig styrka, verktyg och intelligens så jag också
kan komma över älven!"

- Och Pang! så skapade Gud om mannen till en kvinna. Hon kollade kartan,
gick några meter uppför älven och promenerade över bron.


♥ Take care out there ... ღ

Inga kommentarer: