Allmänt svammel ... Bouppteckningen ...

Ja, allmänt svammel blir det idag eller nja det kanske det inte är. Behöver bara lätta på trycket och skriva av mig lite.

Nu har det gått 1 år och 2 månader sedan min mor gick bort och det har varit väldigt besvärligt med privatjuristen Birgitta Olsson som vi blev rekommenderade av begravningsbyrån att hjälpa oss med bouppteckningen.
Nu hör ju till saken att mor var fattig som en kyrkråtta om jag uttrycker mig lätt. Hon hade lite sparat till begravningen och lite till men det var också allt. Så vad jag inte förstår det är ju bara att göra ett avslut som inte ska behöva ta 1 år och 2 månader att fixa klart.

Jag har ringt runt till olika instanser för att kolla upp hur lång tid en bouppteckning bör/får ta.
På konsumentverket sa de tre månader. Ringt till domstolen i Härnösand där de har hand om bouppteckningarna. Allt är färdigt det är bara för henne (Birgitta Olsson) att göra klart resterande, och med det menar jag skicka ut papper till oss berörda som ska skrivas på så är det klart, fattar inte vad som gör att hon förhalar det hela.
Maken har ringt flera gånger hon svarar inte, han har skickat mail hon svarar inte på dessa heller.

Visste jag vart man anmäler dessa privatjurister som inte sköter sina uppdrag så skulle jag banne mig göra det. Hon är inte pålitlig. 

De få gånger man får tag på henne kommer hon med än den ena, än den andra ursäkten, varför hon inte hunnit eller att hon väntar på svar.
Jag har ju kollat upp dessa instanser både här i Göteborg och Härnösand dit alla bouppteckningar går och har sagt till henne att jag gjort detta. Men det är precis som det går inte in på henne.
Ja, ja det blir väl en rond till att dra igenom innan det är klart. Tålamodet tryter och då bådar det inte gott.


Ha en riktigt go höst dag där ute även om det regnar.

♥ Take care out there ...

Inga kommentarer: