Grannar(na)

Vår tomt gränsar till fem olika grannar. Varför jag skriver olika beror på att de kommer från olika länder.
En av dem tillhör en religiös sekt (plymouthbröderna). Klicka på länken för och läsa mer.
Måste tillägga att de är de bästa grannar vi har. Alltid artiga och trevliga kommer över och frågar om allt som rör deras tomt. De vill ju inte stöta sig med någon. Är alltid hjälpsamma.

Medans de övriga grannarna är ..... ja, vad är de egentligen inga bra grannar.
Rumänen som vi är granne med bar sig väldigt otrevligt åt efter bara ett år. De vill jag inte ha något med att göra. (Fönstertittare)

En annan av grannarna är barndomskamrat med min man, men oj vad det skurit sig mellan oss. (Frun nyfiken i en strut) Hälsar när det passar deras syfte.

Fjärde grannen är tysk men bott i Sverige sedan ungdomens glansdagar, honom går det inte att föra ett normalt samtal med. Klagar på alla grannar så man undrar hur mycket han klagar på oss till övriga grannar. Honom ska man berätta saker för som man vill ska komma fram till vederbörande för han framför det oavsett man vill det eller ej.

Granne nummer fem är av finländsk härkomst han är super trevlig. Ja det är hans fru också när hon inte har klematerie knäppar och gömmer sig bakom häcken när hon inte vill hälsa.

Det var en snabb resumé av våra grannar!
Nu till vad jag ville berätta.

Första grannen jag skrev om håller på att fixa ny häck mellan oss. Han har varit här och konsulterat det hela med min man. Frun som kommer från England har sina bröder här och det är de som har grävt upp häcken runt huset bara på några timmar och håller nu på att plantera den nya tujahäcken.


♥ Take care out there ... ღ

Inga kommentarer: