Pioner ... trädgårdens drottning

Bilden lånad från nätet
Pioner för mig är trädgårdens drottning ....
Jag blir lyrisk av pioner som är det vackraste jag vet. Karin Boye skrev en fin dikt om knoppar som brister.
"Det gör ont när knoppar brister" så heter den visst.
Kan riktigt känna hur pionens knoppar sakta, sakta börjar sin resa till att bli en fulländad vacker pion.
Jag blir varm i hela kroppen när jag ser pioner. Känner dess doft som är himmelsk. Ja, vissa pioner luktar inte alls medan andra bjuder på sin doft över hela trädgården.
Känns som en förälskelse och man vet inte om det förälskelsen är besvarad.

Har några pioner som jag väntar på att de ska slå ut. Är ut varje morgon och kollar hur långt de kommit i sin utveckling.


♥ Take care out there ... ღ

2 kommentarer:

Anette sa...

Visst längtar man efter pionerna. Har massor med knoppar, men det blir nog inget förrän nästa vecka. Kram

Inger Maryisssa sa...

Jo, Piomer är så fina och speciella blommor
vacker bild !
ha det så gott