Trädgårds arbete ...

Så kom då solen och värmen till oss frusna nordbor ... det stora POFFET kom och allt slog ut på två röda. Knoppar som öppnar upp på både blommor och blad.
Trädgården är ju det stället som fått vänta, men nu är det dags att dra igång. Var ute och planterade om och delade på några växter. Känns så skönt att komma igång igen.
Ska dra igång ett projekt på fram sidan som stått länge nu och väntat på mig. Tyvärr har jag lite för många idéer om hur jag vill ha det. Bättre simma lugnt än hasta på. Har en massa dagliljor jag måste dela på och de tänkte jag göra en rabatt till. Sedan var min tanke att inte ha för mycket synlig jord utan stenlägga det hela.
Här följer några foton så ser ni vad det är jag (pratar) skriver om.

 

Tak läggningen är ju helt klar och altantaket där fattas det några plåtar som var fel beställda av takläggaren och de måste göras om. Maken har på börjat rivningen av det gamla räcket runt altanen och det nya ska sättas upp nu i helgen var tänkt.
Det var lite från mig idag.

♥ Take care out there ... ღ

2 kommentarer:

Anette sa...

Härligt med projekt! Kan du inte sätta några marktäckare emellan dagliljorna. Jag har blivit lite "marktäckningsfixerad" i min nygjorda rabatter - fast än har det förstås inte vuxit ihop sig. Men jag ser i huvudet att det blir bra nångång.

LottaM ..ღ sa...

Marktäckare var maken inne på men jag vill inte rensa ogräs här utan bara låta den vara stenbelagd med växter mellan stenarna.
Men det hinner och gå många tåg innan jag är framme med vad det kommer att bli.