Helgen i ord och bild ...

Lördagen. Vilken härlig helg visseligen med iskalla vindar, men med strålande solsken. Var man i lä så var det riktigt skönt. Ingen snö i sikte här inte.
Vi maken och jag har förberett för takläggarna som kommer imorgon (måndag).
Plockat undan takpannor som jag ska klä runt rabatter där jag idag har pallkragar. Frågade snällt svärsonen om han hade fler pallkragar jag ev. kunde få.
Flyttat på tre stora stenar av fem (två får ligga kvar ett tag till) med hjälp av snöskottarn drog vi fram två stora stenar.
Här ligger de två stenar som jag ska göra till en bänk att sitta på. Bakom dessa ligger takpannor som jag sparat.

SÖNDAGEN ... Var det dags för projekt sten flyttning igen som vi på började igår eftermiddag. Den var lite tuffare att dra fram. Men skam den som ger sig.


Maken klurade och matade fram stenen med talja och spännband men det gick lite trögt tillslut kom han på hur han skulle göra fram med mirakel brädan och allt gick i ett huj så kom stenen på plats.

Vill ha den i ett annat läge men det får bli en annan dag vi var rejält trötta efter denna kamp med stenen. Maken hade ju förutsatt sig att göra ren grillen idag oxå.
Min japanska ljuslykta som jag köpte för flera år sedan kom äntligen fram från garaget där den stått länge å väl. Här ligger fler av mina gjutna föremål.



♥ Take care out there ... ღ

Inga kommentarer: