Bouppteckning ...

Undrar hur lång tid en bouppteckning egentligen får ta?
Alla jag pratat med säger inte längre än tre månader. Nu har det gått nio månader sedan min mor gick bort (8 juli 2012). Ringt konsumentverket och de säger oxå tre månader längre tid ska det inte ta.
Var upp till Värmland den 4 januari för förättning som det så fint heter och skrev på papper efter det har jag inte hört någonting.
Ringt tingsrätten i Karlstad och de hänvisar mig till Härnösand. Har försökt komma fram men det är stört omöjligt.

Anlitade den som begravningsbyrån rekommenderade en Birgitta Olsson privatjurist i Karlstad. Hade jag vetat att hon var så seg och långsam så hade jag valt någon annan. Arvodet hon tar ut för detta är lite över sju tusen kronor.
Synd att man inte kan skriva omdöme längre om personer som missköter sin arbetsuppgift.



♥ Take care out there ... ღ

2 kommentarer:

anemonen sa...

Åh nej så lång tid skall det inte ta. Efter min far som hade fastighet var det klart inom tre månader och efter mor ännu tidigare.Hmmm

Veiken sa...

Jag visste att det är tre månader och gick in och tittade vad skatteverket skriver.
http://www.skatteverket.se/privat/bouppteckning.4.18e1b10334ebe8bc80001217.html
Kolla länken så ser du vad det står.
Ha de gott!