Vardagsprat en fredag ...

Som jag skrev i föregående inlägg att min datorskärm blev plötsligt svart, hur jag än försökte så orkade den inte ge mig mer av sin tid. Den hade ju hängt med mig sedan våra år i USA. Återvände till Sverige 2007 och den inköptes tror det var 2006, så den hade inget mer att ge. Sju år gav dem mig. Undrar hur länge en skärm ska hålla egentligen?
Den nya skärmen är toppen bra, kanske några justeringar, men vänta till en av svärsönerna kommer över.

Nu känns det att våren snällt men beskedligt ber vintern kliva undan Kung Bore har haft sitt grepp om landet Sverige lite för länge. Ja, på sina håll ligger väl snön kvar fortfarande. 
Börjat så smått att kratta undan fjolårets vissna löv och kvistar, plus att jag klippt ned gamla blomställningar. För det gör jag inte på hösten utan tar det tidigt på våren. Ger liksom ett litet täcke och skydd mot den analkande vintern.
Gott när man kan sitta ute utan att få frostskador på underedet.

Sedan en tid tillbaka har vi beställt takomläggning och härom dagen kom det två mindre lastbilar med ställningen som takläggarna behöver ha för sitt jobb.

En ställning på norrsidan.

Den andra på framsidan.
 
Det är visst allt de behöver. Ska bli spännande och följa upp detta.
Det var lite från mig en fredag i början av april.

♥ Take care out there ... ღ

1 kommentar:

Anette sa...

Den där dataskärmen hade nog klarat sig länge! Allt verkar vara så slit-o-släng-aktigt nuförtiden. Det var bättre förr ;-D
Oj, så ni håller på med huset....nu får de skynda sig så du kan plantera i lugn och ro sedan. Ha en fin helg. /Anette