Röj, röj i källaren ...

... fattar inte hur det kan bli så mycket skit, skräp man samlar på hög.
JAG är nog en riktig samlare, kan va bra och ha intalar jag mig själv hela tiden.
Men när det legat där X-antal år kanske det är dags för återvinning eller sophögen. Men så går tankarna runt och då får det ligga där ett tag till för som uttrycket säger "det äter ju inte mat där det ligger" tänker jag stilla för mig själv. Är ett återkommande tales sätt troligtvis bara för att jag ska slippa hiva iväg mina bar ha saker.


Förra veckan sådde jag jättevallmo och dahlior. Nu när jag kikade på frösådden upptäckte jag att dahlierna kommit upp cirka 1 centimeter. Åh, bara jag inte sådde dem för tidigt det är ju fortfarande vinter ute även om vi ingen snö har.

 
Gjutna hjärtat bränner fint i källaren kan nog ta ur det ur formen nu avvaktar någon dag till.
 
Mitt upp i röjning kom äldsta dottern körandes förbi och undrade om jag hade någon lunch att bjuda på. Det fick bli kaffe och goda mackor till lunchen idag.
 
Vädret är ingen höjdare precis det blåser kalla vindar och är bara futtiga 1,7 grader varmt solen tittade fram lite grann. Fram mot kvällen blir det säker minus grader igen


♥ Take care out there ... ღ

Inga kommentarer: