Havererad datorskärm

Igår kväll (söndag) havererade dator skärmen det blev helt svart. Stängde ned allt och lät det vila någon minut, startade upp igen för att se om det var datorn eller skärmen. Datorn startade så fin hörde hur den arbetade men skärmen förblev svart. Nere i högra hörnet på skärmen lyste alltid en grön lampa när den var på även den var svart så uteslutnings metoden var att skärmen havererat. Vid närmare eftertanke köpte jag skärmen 2006 i USA när vi bodde där, så den hade gjort sitt. Så det är bara att låta den gå till de sälla jaktmarkerna (läs återviningscentralen) vila i frid där.

Måndag morgon.
Efter morgonbestyren plockade jag fram laptopen, men den är så seg som en dålig kola. Tar X- antal minuter för att starta upp.
Gjorde några tappra försök att uppdatera den men, men ... var bara till att inse att den måste jag göra någonting åt.
Maken ringde och frågade om jag ville åka ned och kolla in en ny skärm YES sa jag direkt.
Sagt och gjort han hämtade upp mig och vi var till en av alla stora kedjor och inköpte en ny skärm en 23 tum's skärm.
Vojne, vojne vilken skillnad på skärm och skärm. Är super nöjd. 
 
♥ Take care out there ... ღ

2 kommentarer:

Nett sa...

Vad skönt att det bara var skärmen, då blev det genast billigare :)

Hoppas att du får en fin påskhelg!

Nett sa...

Hoppas att du är lika nöjd med skärmen ännu. :) Här lyser solen och det är strålande väder för en kopp kaffe på balkongen. Ha en fin kväll!