Sär skrivningar ...

Sär skrivningar och lek med ord är något jag tycker är kul. Gillar skriva små poem och dikter en del av dem finns på min blogg "En dörr på glänt" där finns även från andra diktare som Gunnar Ehne.
Åter till sär skrivningar exempel följer här:

    • Stekt kyckling lever  
    • Fryst kyckling lever
    • Det finns ju alltid de skyltar man sätter upp på caféer "Rök Fritt" jaha men de e ingen som röker
    • Äkta alligator på köpet … ( till alla så långt lagret räcker)
    • Kassa medarbetare sökes!
    • Dansk får ost
    • Fegisen visar gärna fram fötterna.
    • Jag är en mörk hårig sjuk sköterska.
    • Jag är inte rädd att visa fram fötterna!
    • Jag skriver just nu på min doktors avhandling
    • Jag har bra grund men ingen vidare utbildning.
Ja de finns ju hur mycket som helst bara man kollar runt, smakar på orden genom att säga dem flera gånger.
Så många roliga blider man får i huvudet.

Idag är det Gabriella och Ella som har namnsdag.
Grattis säger jag till mitt lilla barnbarn som heter Ella.
Ja, det var lite från mig idag...

♥ Take care out there ... ღ

Vädret idag:
Blåser kyliga vindar och det är -1 grad C. Ingen dimma eller dis.
Solen lyser med sin frånvaro.

5 kommentarer:

Gunilla sa...

Ja, det kan verkligen bli tokigt med orden ibland!

Vindsnurran sa...

Det har blivit vanligare och vanligare med särskrivningar... varför? //KramelikrAM

Veiken sa...

Jag är likadan.Det svenska språket är fantastiskt om det används "rätt" Tack för din röst! :)

Musikanta sa...

Lärde mig en regel om särskrivning av någon på FB som jag kunde ha förmedlat till mina elever på den tiden jag hade sådana. EN grej ETT ord. Lätt som en plätt, eller?
Ingrid

LottaM ..ღ sa...

Tack för ERA kommentarer hos mig.