Fredags Vitsen ...

Så var det fredag igen ...Då brukar jag bjuda på en fredags vits men det blir lite långt mellan vitsarna.
Här kommer en rolig-, tråkig-, snuskig-, barnslig-, historia av varierande kvalite. En del dåliga och en del bra, det beror på den som läser dem och dess humor. Håll till godo ....

Så kan lagen tolkas !
Den äldre advokatens fru blev kär i en ung nyanställd advokat. Passionen höll i sig några månader och efter en tid upptäckte de att frun var gravid. Den unge mannen fann för gott att genast söka ett nytt arbete och försvinna från trakten.
Den äkta mannen skrev till frus älskare.
- Som du vet, käre bror, enligt vattenrättslagen ska den som olovligen fiskar på andras vatten förlora redskapen och få böter.
Den unge advokaten skrev tillbaka:
- Ärendet hör mera till jordbrukslagen: den som sår någon annans fält förlorar säden och fältets ägare får bärga skörden.


"Bäst före datum "

En äldre kvinna stod vid relingen på ett kryssningsfartyg och höll hårt i sin hatt
så att den inte skulle flyga iväg.

En gentleman gick fram till henne och sa:
"Ursäkta mig. Jag ville inte verka framfusig, men vet damen om att hennes kjol
blåser upp i den starka vinden?

"Ja, det vet jag, men jag behöver båda händerna för att hålla hatten på plats."
Svarade kvinnan.
"Men är ni medveten om att ni inte har några underbyxor på er, och att era privata delar blottas när kjolen blåser upp?” Frågade den hjälpsamme mannen.

Kvinnan tittade på honom och sedan ner på den uppblåsta kjolen, och svarade:
"Min gode man, allt du ser där nere är över 75 år gammalt. Hatten köpte jag idag!

♥ Take care out there ... ღ

1 kommentar:

Veiken sa...

Hahaha! Självklart måste hatten bevakas, ny som den är. Säkert en modellhatt- :) Ha en fin kväll!