Födelsedags middag ...

Idag har båda våra döttrar med familjer varit här på middag. Yngsta dotterns svärmor var oxå med även hon fyller år idag precis som min man. Där av middagen istället för kaffe och tårta.

På menyn stod:
Tjälknöl, potatisgratäng, grönsaker, rödvinssås.
För barnen hade jag gjort:
Köttbullar med sås och potatis plus lingon.
Ingen desert bara kaffe och kaka som avslutning.
Givetvis var köttbullarna gjorda av mig.

 
Det blev en mycket trevlig eftermiddag med många goa skratt.

♥ Take care out there ... ღ

4 kommentarer:

Anette sa...

Så gott det låter! Såg dukningen på fejjan - en riktigt söndagsmiddag minsann! /Anette

Siita sa...

Hejsan. Har sett dej på listan på FB. Jag har 6 barnbarn o det minsta har jag varit till idag. Kram

Veiken sa...

Tjälknöl - det vattnas i munnen på mig. Det var länge sedan det stod på vårt middagsbord. Det måste vara dags nu igen! :)
En trevlig dag med nära och kära!

LottaM ..ღ sa...


Tack för Era kommentarer Anette och Siita.