Bak dag ...

Så blev det lite bakat idag, köpte ju den färdig blandade "Rågsurdegen" från KronJäst Bagarens  
Har prövat den en gång tidigare och gillade den, brödet smakade bra oxå.
Bilden har jag lånat från deras sida
Annars har det väl inte hänt så mycket mer sedan förra inlägget.
 
Jo, jag har varit hos den nya diabetesköterskan för den förra slutade och skulle börja närmare sitt hem. Efter trängselskatten infördes skulle det bli så mycket dyrare för henne.
Genast var det nya ordningar vilka jag aldrig gjort tidigare inte ens när jag bad henne  den förra göra det.
För enligt de nationella riktlinjerna som är fastställda så ska man kolla vissa saker när man är diabetiker, men av olika skjäl så gjorde hon inte detta. Så det var en överaskning som jag gillade ... "so far so good" som de säger i Staterna.
 
 

♥ Take care out there ... ღ

1 kommentar:

Pennelina sa...

Härligt med gott bröd! Skönt med ny sköterska :-)

Kramar <3<3<3