Fredags Vitsen

Ja, det var verkligen länge sedan jag bjöd på en fredags vits.
Så här kommer en rolig-, tråkig-, snuskig-, barnslig-, historia av varierande kvalite. En del dåliga och en del bra, det beror på den som läser dem och dess humor.
Håll till godo ....

1.
En polack skulle ta körkort och gick därför till optikern för ett syntest.
Optikern visade honom ett kort med bokstäverna:
C Z W I X N O S T A C Z
- Kan du läsa det här? frågade optikern
- Om jag kan läsa det? svarade polacken. Jag känner ju för fan killen...

2.
Vid ett besök på Vårdcentralen passade jag på att fråga doktorn: ”Hur avgör doktorn, om det är dags för en äldre person att erbjudas äldreboende?”
”Jo, förstår ni”, sa han, ”Vi fyller upp ett badkar och sedan erbjuder vi personen ifråga en tesked, en tekopp och en hink för att tömma badkaret”
“Jaha, jag förstår”, sa jag, ”en normal människa skulle naturligtvis använda hinken, för att den är ju större än både skeden och koppen!”
“Nej”, sa doktorn, “en normal människa skulle dra ur proppen.

Vill du ha din säng nära fönstret?”

3.
Vad är det för skillnad på en kvinna och en mås?
Den ena rotar i allt, skränar och skriker, lämnar en aldrig i fred, bråkar med allt och alla.
Den andra är en fågel

♥ Take care out there ... ღ

Inga kommentarer: