Eftertanke ...

... som sagt vid närmare eftertanka är vi otroligt lika jag och min mor födda i samma tecken "Skytten". Humöret på oss två är identiskt, vissa gånger slog det gnistor om oss båda.

Känslan att få skriva av sig hade även hon precis som jag själv.
Hittade gamla hand skrivna papper där hon redo gjorde för sin 50 års dag. Allt fanns nedskrivet hur många som hade ringt och gratulerat henne, hon namn gav dem alla, blombuketter och även här namn gav hon alla. Vad hon bjöd på t.ex. smörgåstårta vad den var dekorerad med och även vad som fanns mellan lagren. Kaffe och tårta eller om det var bara en kaka kommer jag inte ihåg. Dessa papper sparade jag inte vilket jag ångra nu i skrivande stund.

Men jag har alla hennes dagböcker sparade som hon skrev.
Åh vilken underbar mor hon ändå var fast vi många gånger inte kom överens. Saknar henne, den där tillgången hon var när man ville veta något från det förflutna så var det bara att lyft luren slå henne en signal, vilket jag gjorde varje söndag oavsett bara för att höra hennes röst och veta hur läget var (alltså hennes status) om det var en bra eller dålig dag/helg.

Jag berättade allt för henne ... NJAAA  det var väl att ta i, det fanns vissa saker som jag INTE berättade för henne. Ville bespara henne en massa och även mig själv, maken o.s.v.

Seminariet från en annan vikel.
♥ Take care out there ... ღ

Inga kommentarer: