Nya rabatten börjar ta form

Ja, så har jag lurat färdigt på den nya rabatten. Började med att rensa bort ogräs. Nja, ogräs vet jag inte om det var. Vi hade ju tömt våra två komposter det blev allt som allt åtta kärror ren och fin kompost (med mycket mask uti) som fått ligga och gotta till sig med den andra jorden.
Så ogräset eller de små spirande plantor av potatis, morötter, tomater, gurka m.m. drog jag upp utan en tvekan. Fyllde på med en säck planteringsjord bara för att luckra upp den övriga jorden så det går lättare att plantera. När nu allt detta var färdigt var det dags att flytta mina sex pioner varav två buskpioner, tulpanlökar och alliumlökar fick oxå flytta till den nya rabatten.




Så här blev det själv tycker jag det blev riktigt bra.

♥ Take care out there ... ღ

Inga kommentarer: