Tre kakfat ...

Nu har jag gjort färdigt några av kakfaten.


Det första jag gjorde var ett riktigt hårt porslin att borra hål i. Tallrikarna är från min svärmors fin porslin.


Dessa tallrikar hittade jag på ÖB för en billig peng.
Köpte nytt borr för 65 kronor i en järnhandel. Då gick det betydligt lite lättare eller om porslinet var lite mjukare.


Dessa hittade jag på en loppis.
Det är ju på loppis man ska köpa dem för en RIKTIGT BILLIG peng.
Sista fatet gick också riktigt bra, även här var porslinet lite mjukare.

OVER AND OUT ♥ Take care out there ... ღ

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

1 kommentar:

Anette sa...

Dom är så läckra de där kakfaten. Kul att kunna använda arvegods och jag gissar att det finns massor att fynda på second hand-butiker också.
Jösses, vilket oväder vi har haft för en stund sen. Trodde jordens undergång var nära. Det blev alldeles svart på himlen och så världens skyfall med hagel och åska!

kram Anette