Pyssel för trädgården

Det snöar för full och det kan det få sluta med omedelbart jag gillar inte snö. Är mer för våren och sommaren, ja hösten kan ju oxå vara riktigt fin med alla sina ljuvligt jordiga toner.
Så inne får man ju dra igång med något kul, har tillverkat en regnmätare av en tekopp och en assiet som jag klistrat samman.



Har fixat till en rundstav och en liten träbit som ska fästas i botten på fatet. Måste be maken om hjälp med borrmaskinen. Han får hjälpa mig att sätta fast borret så jag kan borra ett hål genom brädan och rundstaven så det inte spricker när jag skruvar fast de två tillsammans.
När det är klart så får det stå tills det är dags att dra igång i trädgården för då ska den placers i en rabatt.

Har mätt upp att det går nästa 3 dl vatten i den, gjorde en markering för 2½ dl så får man ett hum av hur mycket det kommit. I och för sig så är ju det ointressant regnmängden. Men kul med något som man själv gjort.


När jag ändå var i farten med limmandet så gjorde jag ett högt kakfat/ fruktfat av en hög ljusstake och ett glasfat.


OVER AND OUT ♥ Take care out there ... ღ

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: