Gårdagens händelser ...

Igår passade jag vårt minsta barnbarn "Lea". Hon är två år idag, tre år imorgon, en mycket försigkommen lite tjej. Kan allt "sälv" ... ett ständigt återkommande uttryck från henne är "mormor ja kan" och låter man henne göra det själv så klarar hon det av någon konstig anledning. Till och med dagis personalen är imponerad av denna lilla tjej.
Slut med skrytet nu och till gårdagens händelser.

Har kvar en massa leksaker efter våra döttrar.
Dockvagn, docksäng, flera olika dockor och nu tänkte jag att det var dags att plocka ned detta från vinden.
Sagt och gjort bad den lilla tjejen att stanna kvar i hallen medan jag gick upp på vinden, för att kunna hjälpa mig med att ta emot det som kommer ned.
Först skickade jag ned en stor dockan och ingen blev så glad som hon,
hon riktigt jublade och glömde av att hjälpa mig med de resterande prylar.
Lyckades få hennes uppmärksamhet och att hjälpa mig att ta en mot en stor blå plastsäck full med fler dockor och kläder till var och en av dessa, plus tre madrasser, lakan, täcken, nappflaskor, små muggar och en massa andra saker. Hon hade inte tid att äta mellan mål med mig utan skulle bara fixa det, och fixa det ... .


Hon vill inte bli fotograferad ... "sluta mormor jag vill inte" vänder sig snabbt om eller så håller hon handen över ansiktet.

OVER AND OUT ♥ Take care out there ... ღ
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det bra att den som spar han har.
Gudrun.

Gisan sa...

En underbar dag för både dig och henne låter det som :-)

Pialotta sa...

Tänk du att du sparat allt det där.. hade önskat, men jag har "bara" kvar efter de äldsta barnbarnen här hos mig.. en massa mysdjur o annat smått o gott .. räcker verkligen när de är här hos oss.. Mina garnnystan och knappar samt ett bambudrapperi älska dom.. Så har jag köpt till lite pussel/spel och ritgrejer .. för det är ju oxså toppen.. Lego och Duplo har jag en stor spann :) Ha de gott med dina fina barnbarn.. jag har det och är så glad att de finns runt om mig :) Kram för ett gott 2012 :)