Frösådd ...

Ja, så har jag då sått mina paprika frön från två olika sorter. Tyvärr har själva påsarna kommit bort så det blir spännande när de kikar fram om det är det jag tror eller något annat.
Köpte på "Lidl" då de hade ett bra erbjudande om lökar i små krukor även de har kommit i jorden.

Uppe i vänstra hörnet syns krukorna och till höger förpackningen allt låg i.
I samma svep hittade jag "Allium"- lökar som köptes sent i höstas på "Hem och Villa Mässan" även de kom i jorden i två stora krukor. Hur de ser ut framgår av bilden. Nu kliar det riktigt ordentligt att få komma igång med trädgården.

♥ Take care out there ... ღ
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

4 kommentarer:

Gisan sa...

Det är så inspirerande att läsa om dina frön, plantor och blommor. Detta trots att jag själv inte är intresserad av det. Men du ger mig inspiration till annat genom dina fina inlägg. Kramar...

LottaM ..ღ sa...

TACK GISAN;
det är verkligen tid för vissa växter att gro.
Nu när vårsolen tittar fram gör sig längtan efter trädgårdsarbetet påmind.
Kramar till dig ...

anemonen sa...

Det gäller att vara ute i god tid att skaffa frön och plantor. Ha en fin helg.

Gisan sa...

Hej! Du har en award att hämta "inne" hos mig. Kramar...