Nu var det ett tag sedan ...

... jag var här och skrev några rader.
Har varit ute och rest firat min 60-års dag på Teneriffa där maken och jag inte varit tidigare. Åkte en arrangerad tur upp till "Teide" Spaniens högsta berg och tredje största vulkanen på jorden. Vi var uppe på 3555 meter över havet ...
Helt Fantastiskt. Kabelbanan eller linbanan som tar oss upp.



Snart uppe och allt omkring oss är stelnad lava som legat i många år och det ser ut som ett månlandskap.

För att komma upp de sista metrarna behöver man ha tillstånd från staten, då får man gå dit upp själv. Då är höjden 3718 m ö h och luften är ännu tunnare. 163 meter från toppen var vi nöjda ned och det var en upplevelse bara det.

På väg med igen passade på att ta några fler foton.

Det var lite från mig ...


OVER AND OUT ♥ Take care out there ... ღ

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

1 kommentar:

Pennelina sa...

Otroligt häftigt!

Men höjder och värme är inget för mig, så jag njuter av dem bäst via bilder :-D

Kramar <3<3<3<3