Gårdagen ...

Gårdagen var full av göranden INTE måsten utan sådant som jag verkligen ville göra. Först var jag och tränade som jag gör varje måndag, onsdag, och fredag. Gott att ruska om lite på både löpband och roddmaskinen ja, Mr Crosstrainer gav jag en duvning oxå.
Därefter hem och ut i trädgården. Gjort nya rabatter och flytta växter och plantera alla lökar som väntat på att få komma i jorden. Hade en massa tulpan- lökar och allium- lökar som jag inhandlat på Lidl. Där de sålde en massa lökar till ett bra pris. Kände mig riktigt utkyld efter flera timmar i trädgården. Jo då det kom en del regn men inget skulle få hindra mig än en gång utan jag bet ihop och fortsatte med det jag börjat.

Pion "Bartzella" kom i jorden oxå.

Luktpion "Belleville" även denna kom ner i jorden.
Båda bilderna har jag lånat från nätet. Härifrån klicka på länken.

När maken kom hem var det ut igen och sågade till plank som ska upp på vårt vind- insyn- skydd. Men då startade det att regna ordentligt så att sätta upp den var inte att tänka på utan vi lade dem på hög i garaget i väntan på bättre väder.

OVER and OUT ... take care out there ...
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

1 kommentar:

anemonen sa...

Oh så vackra de är och tack för du visar.