Jublande glad

Så kom då ett paket på posten eller lådan. Hade glömt av att jag gjort denna beställning eftersom jag inte fått någor svar om att mailen gått fram.
Ja, tänker nu ni som läser detta vad var det nu som kom och gjorde henne så jublande glad.

Jo, två olika sorters pioner som är det vackraste jag vet, säger en pionälskare.

Den ena är en Paeonia lactiflora hybrid "Belleville" Luktpion Belleville.
Den andra är Paeonia itoh hybrid "Bartzella" Itoh pion Barzella.
Så nu har jag travat runt i trädgården för att hitta en lämplig plats där de ska stå.
Som sagt älskare av pioner så vill jag ha så många sorter som det bara går att få, alla sorters pioner får gärna trängas i min trädgård.
Jodå det finns andra blommor oxå som tar stor plats i mitt hjärta. Men helst vill jag fylla hela min trädgård med dessa ljuvligt, vackra, doftande, pioner.

OVER AND OUT ♥ Take care out there ... ღ
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer:

Anette sa...

Pioner är verkligen en "hjärteblomma". Finns så många fina sorter. I år var det lite väl mycket regn under blomningstiden så de visade sig inte från sin bästa sida. Ha en fin helg. /Anette

Pennelina sa...

Jag älskar också pioner :-D

Kramar från mig <3<3<3