Ett brev med posten ... trädgården

Vissa dagar är på plus sidan och går min väg, varit ute nästan hela dagen och grävt. Gräver och rensar rent från ogräs kring den nya uteplatsen, vill få undan så mycket innan vintern sätter in på allvar.Här håller jag på att fylla igen och jämnar ut på vissa ställen, gör nya rabatter, flyttar lite växter för att ge plats åt andra som kom med posten. Som ni ser mycket ogräs att rensa undan.

Ja, det kom ett paket med tulpanlökar och två böcker som jag beställt, ibland är det bara för bra.
Regnet kom vid halv fyra tiden så då var det bara att plocka in verktygen.

Efter det var jag inte kontaktbar utan bläddrade förnöjt i de två nya böckerna. 100 pioner och Dahlior, verkligen härliga böcker, otroliga bilder blir lyrisk när man ser så mycket vackert.


OVER AND OUT ♥ Take care out there ... ღ

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

1 kommentar:

Menageriet sa...

Vilka spännande böcker!
Jag har också fått det tulpanpaketet med en pren. på Allers Trädgård.
Härligt väder idag! Hoppas att det håller i sig lääänge.
Ha det gott i solen och trädgården!