Återvinning - Erikshjälpen

Idag blir det inget om trädgården fast jag återkommer med info om det längre fram. En liten bild kan jag ju kosta på mig att bjuda er på från trädgården.


Idag har jag plockat färdigt både på vinden och i källaren böcker, CD-skivor, leksaker, pussel, kläder, gardiner, dukar, porslin, glas, bestik, barnsäng med madrass, barnkärra, barnstol m. m.
Burit ned allt till garaget för avhämtning av "Erikshjälpen" här i Göteborg.
Har hållt på länge med att samla ihop och placerat det i garaget allt eftersom, plus allt som kommer från makens kusin. Vi har hjälpt henne att tömma hennes lägenhet. Hon bor ju inte i Sverige utan i USA men haft lägenheten då hon vistats i Sverige, men läget för henne har förändrats så då ville hon sälja den lägenheten.
Allt som hon sparat efter sina föräldrar och sin egen skoltid (hon är idag 72 år) ... vojne, vojne vad prylar.
Hjälpte henne ringa "Erikshjälpen" och de kom gladeligen och hämtade upp det. De tog allt som går att sälja vidare. Det var väl så tanken föddes hos mig att ringa den för avhämtning så nu är jag redo allt står samlat i garaget.
Det var lite från mig idag ...

OVER AND OUT ♥ Take care out there ... ღ
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer:

Gisan sa...

Så bra att skänka sakerna och sen är det ju ett plus att de blir hämtade :-) Så gjorde med saker efter pappa. Kramar...

Menageriet sa...

Tänk den som hade fått rotat igenom det innan dom hämtade grejorna! Hi Hi!
Nej, jag behöver rensa själv. Tycker jag rensar och rensar men har lika mycket kvar ändå.
Hoppas att sakerna kommer till användning för någon.
Ha det gott!