Svamparna klara

Som jag skrev i ett tidigare inlägg om att gjuta i svampar i porslin eller vad det nu var för material. Resultatet blev över förväntan toppen bra.
Här några foton på när formen krossas.



Här blev det lite tunnt med betong så här lagade jag med lagningsbruk för att förstärka mellan foten och hatten. (mellan- och minsta- svampen)

En av tre svampar som är färdiga och jag är super nöjd med resultatet.

OVER AND OUT ♥ Take care out there ... ღ
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

5 kommentarer:

Pennelina sa...

Urtufft!

Inspirerande :-D

Kramar <3<3<3

Menageriet sa...

Vad duktig Du är! Det blev ju superbra. Jag hade mina tvivel, eftersom jag trodde det skulle bli svårt att få ut betongen i alla skrymslen. Så bra att kunna förstärka där det blev svagt. En stjärna till Dig! :)
skall Du ha dom naturella eller ska Du måla dom?
Måste prova på att göra nåt i betong, jag också.
Ha en skön helg!

LottaM ..ღ sa...

Pennelina:
Tack så mycket, känner mig super nöjd med resultatet.

LottaM ..ღ sa...

Menageriet:
Nej jag ska inte måla dem vill ha den där grova, råa ytan på dem.
Ja det tycker jag att du ska försöka dig på att gjuta något det är så roligt.

Bettina Bäck sa...

Åhåhå, rooooligt! Ska genast börja spana efter billiga porslinsföremål, i "fel" färger på loppisar och på andra ställen. :-)