Njutnig för ögat

Idag är det ingen sol men varmt ändå, känns som om det ska komma lite regn men det har jag väntat på i flera dagar nu. Så får väl se fram mot kvällen hur det blir med den saken.
Fast jag tillhör de som bara gillar värmen, och solen.

Pelagonen frodas fint på trappan vid entrén


Inköpte två liljor att ha i fönstret förra året, när de blommat färdigt planterade jag ut dem och nu står de där och lyser så vackert, till min glädje.


Pion älskare som jag är kommer de lite försiktigt eftersom jag flyttat på den en gång. Kanske måste flytta dem igen vilket jag inte vill. Så nu får de stå där de står så får jag se hur jag gör längre fram.


Gurkorna och paprikan hamnade bakom galler inte för att de gjort något ont utan för de som älskar att noppa till sig grönskande godsaker från trädgårdarna.


Sist ett foto på pumpan och squashen, de växer så det knakar i vedskjulet.

Ja det var lite från mig idag ... OVER AND OUT
♥ Take care out there ... ღ
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer:

Pennelina sa...

Härlig uppdatering :-D

Kramar <3<3<3

anemonen sa...

Hur skulle vi klara oss utan växter. Tänk vilken glädje de skänker oss. Fin fint hos dig.