Någon har knaprat på mina växter

Blir faktiskt ledsen. När jag kom ut i morse och skulle hänga ut tvätten, upptäckte jag att något djur varit framme och knaprat på min magnolia och min japanska flik lönn. Ledsen är rätt milt sagt ... men vad kan jag göra annat än inhägna växterna IGEN. Det känns inte heller ok, för man vill ju kunna njuta av dem utan en massa höns- nät kring alla växter och grönskaer.


Under helgen har jag även rensat ogräs i häcken mellan oss och grannen som samlar på all ogräs man kan tänka sig. Ryckte upp några växter som är långsmala klibbiga klänger växter som fastnar på huden och kläder ja på allt i dess närhet, inklusive mina armar som svullna upp och kliade infernaliskt. Klådan satt kvar dagen efter oxå.


(infernalisk = som har att göra med ett inferno, speciellt helvetet
Synonymer: helvetisk, djävulsk, ohygglig, mycket hemsk, väldigt irriterande)

Vet inte om de syns så bra här med dessa är det som man ser på bilderna - klicka på dem till större storlek så kanske det syns bättre. Någon som vet namnet vore kul att veta.




Yngsta dottern säljer produkter från "Forever" AloeVera och där har jag köpt något som heter "Aloe Propolis creme" som jag blandar med "Alove First" och detta strök jag på ett lager på klådan som försvann nästan omedelbart.



OVER AND OUT ♥ Take care out there ... ღ

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

3 kommentarer:

Pennelina sa...

Jag har haft små gnagare på en av mina rosenbuskar... inte kul!

Kramar från mig <3<3<3

Menageriet sa...

Visst blir man förbaskad!?
Är det harar eller rådjur? Fast rådjur brukar väl inte barka, tror jag.
Ogräset heter Galium aparine "Snärjmåra" och här har Du en länk till Allt om Trädgård om den.
http://www.alltomtradgard.se/tradgardslistor/ogras/galium-aparine/
Ett aggressivt ogräs visst.
Aloe Verakrämer är superbra mot klåda och solsveda.
Ha det gott!

Inger Maryissa sa...

Kan tänka mig du blev ledsen när du upptäckte att något djur knaprat på din Magnolia och din Japanska lönn
trist att du måste inhägna dem igen.

och läskigt med växten som fick dina armar att svullna upp ioch med klåda
det finns växter som man inte har en aning om och som kan orsaka sådant
och tyvärr så vet jag inte vad det är för sort
förhoppningsvis någon annan vet
ha det så gott