Hjälpa varandra i bloggvärlden ...

Fantastiskt när man kan få hjälp här i bloggvärlden. Menageriet hjälpte mig med ogräset som jag fick utslag utav.



Snärjmåra eller Galium-Aparine som är det latinska namnet.
Hon tipsade mig om en länk där man kunde läsa om denna växt eller ogräs. KLICKA HÄR så kommer ni dit.

Senare igår eftermiddag upptäckte jag att det även var någon/något hade knipsat av alla blommor på prästkragarna och stjälkarna var kvar. Nu händer det en massa mystiska saker i min trädgård. Får se om det händer något följande dagar.


OVER AND OUT
♥ Take care out there ... ღ
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

4 kommentarer:

Pennelina sa...

Visst är det bra :-D


Kramar <3<3<3

Menageriet sa...

Tack för Din länk i inlägget och kommentaren!
Jag undrar om det inte är rådjur iaf? Undrar om inte dom fejar hornen den här tiden? Men som Kungens uttalande, så är jag inte helt hundra. =D
Knipsandet av blommor är ju typiskt för rådjuren.
Prova med Råväck eller nå´t sånt medel, så kanske det hjälper.
Annars får Du ta fram hagelbössan! Hi Hi!
Ha en fin dag!

LottaM ..ღ sa...

Pennelina: Visst är det bra när man kan hjälpa varandra. må så gott och tack för titten å orden hos mig.

LottaM ..ღ sa...

Menageriet:
Det var så lite så ska ju inte ta åt mig äran när det var du som visste vad jag sökte.
Jo, det där med hornen på rådjuren tror jag oxå att det är.
Tack för titten å orden hos mig.