Fröer - trädgården ...

Ja, nu haglar inläggen tätt - annars har det varit långt mellan dem.
Måste bara komma in igen och förevisa mitt nya projekt som blev klart igår kväll. Hade uppe på vinden en handukshängare från USA, de har nämligen inga små hängare på handuken som vi har, utan de får sy dit sådana själva eller hänga där det finns plats.
Nej tillbaka till mitt projekt, denna handukshållare gjord jag om till ett litet mini växthus eller drivhus, kalla det vad man vill.

I fredags lade jag fröer från strandiris i blöt, de fick ligga i vatten i två dygn så att de skulle bli lite mjukare i skalet. Därefter ned i krukor med ca. 10 frö i varje kruka på med lite sand som håller fukten bättre.


Fram kom det mitt nya drivhuset/växthuset. På med en stor plastpåse och vips så står det där så snyggt på altanen. Snacka om att vara stolt över så lite men det är jag. Pedistalerna som ses i bakgrunden har svärfar gjort och de är i smide, ska måla den svarta med en rostskyddsfärg så de håller bättre när de står ute.

OVER AND OUT
Take care out there ... ღ
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 kommentarer:

Sommarträdgården sa...

Så fiffiga lösningar till ditt projekt,lycka till!
Carina

Anette sa...

Vad det måste vara roligt att ha kommit igång med det "växande" i trädgården igen. Strandiris......det får jag ta och googla på. /Anette