Söker efter växter i olika storlekar ...

... till vår trädgård som är i förvandling. Så jag sitter vid datorn flera timmar nästan varje dag och letar träd, buskar och växter till trädgården som är i förvandling efter att vi dränerade om kring huset för två år sedan. Vill inte hasta på utan vi maken och jag jobbar lungt vidare med murar och åker runt på olika plantskolor, handelsträgårdar överallt där det säljs växter av olika slag. Promenerar runt på olika platser i stan och kikar på träd, buskar och andra växter. Åh, så mycket vackert och fint det finns. Hittade en buske eller blomma som jag kikar vidare på den heter "Moses Brinnande Buske" .
En annan som också jag kikar på är "Slån Aronia" men det finns en som heter "Svart Aronia" men vem av dem som jag ska välja har blivit lite svårare gillar dem båda. Det finns alldeles för mycket av det fina både i färg och form. Men jag söker sakta vidare och hittar det jag vill ha till vår trädgård. I skrivande stund faller det ett regn utanför mitt fönster så jag kan lungt söka vidare på olika växter.
Det var lite från mig idag OVER AND OUT ...


♥ Take care out there ... ღ
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer:

Anette sa...

Mose brinnande buske är jättefin, men lite "farlig". Den avger någon slags olja som kan ge sveda och hudirritation.......jag tänker på att du har barnbarn..../Anette

Pennelina sa...

Här är det kycklingar för hela slanten idag :-D

Kramar <3<3<3