Lite sen sist ....

Här händer ju ingenting för tillfället, kommit av mig med bloggandet det är så mycket annat som kommer i vägen. Inte för att jag saknar något att skriva om utan prioritering för annat, framför allt trädgården som vi tagit itu med igen.
Murar som ska byggas klart, så kom kylan och då stannade det hela upp. Varit på resa till Kiel i Tyskland, begravning i Värmland, passat barnbarnen. Så visst händer det en hel del, men orkar inte riktigt få orden på pränt, saknar inspiration ... . Ja man kan ju skylla på allt och inget.

Här grävde vi i höstas upp två slipers kanter som hade sett sina bästa dagar. Mellan dessa slipers kanter hade jag en massa växter men ogräset tog överhand så det var bara till besvär. Plus att det behövs en rejäl uppfräschning.


Nu tidigt i våras då värmen kom så startade vi upp projektet mur -bygget igen. Här kan man se de två murarna den ena är helt klar. Den andra hann vi inte så långt med innan kylan slog till och det blev kallt att jobba med stenarna.
Stenen som ligger mellan murarna var ett hårt jobb bara det. Att lyfta upp den så den kom ovan jorden istället för under var värt allt besvär.


Kan ju berätta att vi har fått nya grannar de tillhör ett trosamfund som kallar sig "Plymoutbröderna" sekt tycker jag låter så negativt. Det vi sett hitintill är bara positivt, duktiga på att arbeta vad jag kan se.
Googlade på "Plymouthbröderna" så finner man mycket om dem både gott och dåligt mest dåligt här hos någon som kallar sig "EKKE" och här hos "Stiftelsen - FRI" . Men efter att läst på dessa sidor kanske jag ska säga sekt i alla fall. Vi maken och jag får väl se tiden an och se hur det går framöver.

Ja det var lite från mig over and out ...
♥ Take care out there ... ღ
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

7 kommentarer:

Anette sa...

Det har hänt en del det ser jag! Dessutom har du ju haft mycket annat för dig, så då får man lägga annat åt sidan. Plymouth-bröderna har man ju hört en del om, men jag tror man får bilda sig en egen uppfattning om saker och ting. En av mina söner "hänger" ju med Livets ord. Dom har man ju också hört en massa om, men de har låtit J vara med i många år nu, utan att han själv är troende. Det tycker jag är fantastiskt. Kram Anette

Pennelina sa...

Ja, just nu är det mycket som ska fixas till :-D Man hinner inte runt på bloggarna som under vintern.

Så fint det blir!

Det bästa med tro är att det inte smittar - om man inte vill bli smittad, förstås ;-)

Kramar från mig <3<3<3

anemonen sa...

SÅ blir det ibland. Man behöver en paus från det vanliga. Kul att du är här igen i "bloggträsket" Ha en fin vecka.

LottaM ..ღ sa...

Anette: Precis som du skriver man måste bilda sig en egen uppfattning och det vi mött till nu är positivt. Trädgårds projekten fortskridet sakta men säkert.

LottaM ..ღ sa...

Pennelina: Ibland hopar allt ihop sig och man vet inte riktigt var man börjar och slutar. Tro, ja var och en blir salig på sin tro.
Sänder kramar tillbaka <3

LottaM ..ღ sa...

anemonen: Pausar är bra men de bör ju inte bli för långa, men ibland blir det totalt stopp.Åh det måste det få bli, bloggandet får inte vara ett tvång.

Mimmi sa...

Man skall absolut inte tvinga sig att blogga :9 har man inte tid då skall man kunde låta bli att blogga med ett gott samvete .. tycker jag .. och det är mycket att stå i nu när våren har kommit :)
kram/Mimmi