Skärtorsdagen

Idag Skärtorsdagen hade jag ett möte med en journalist som höll på med en undersökning om hur det är att träna på recept, vilket jag gjort en tid nu.
Startade den 19 januari och perioden tog slut den 18 april. Men jag både vill och måste fortsätta att träna för att må bättre av min diabetes och för att hålla blodsockret i schack. En av mina tränare frågade om jag ville ställa upp på denna förfrågan och jag vad har man att förlora annat än ett fult foto i en tidning.

Som sagt vi bestämde en tid och möttes upp utanför "Lundbybadet" där jag tränar. Han frågade en massa och jag svarade så gott jag kunde. Berättade varför jag behöver träna och varför jag valde denna form och av träning.
Behöver ha konditionsträningen för att sänka både det korta- och lång- blodsockret. Jag tränar på löpbandet, cross-trainer, rodd, lite styrketräning och cykel. Ett sådant program som jag gör tar cirka 1 till 1½ timma tre dagar i veckan. Det gör gott både för kropp och själ man blir gladare till sinnet och man orkar lite mer. För att samman fatta det kort man mår skit bra.

På väg från mötet kommer maken och hämtar upp mig vi ska vidare ut och handla kör ned mot Vågmästarplatsen och uppe på en bro där spårvagnarna kör står det en man och onanerar jag höll på och dåna i bilen, tur var att inte jag körde för då hade jag nog kört in i bropelaren.

Nu i skrivande stund ringer telefonen och en man presenterar sig med "för och efternamn" och frågar om han kan komma imorgon med leveransen?
Jag frågar vilken leverans?
Måste ju fråga utifall att maken beställt något utan att jag vet vad. Han kan ju ha glömt att meddela mig.
Mannen i telefonen säger "Hundvalparna".
Jag skrattar och säger "Tack de hade jag gärna tagit emot" svarar jag, men tyvärr måste du slagit fel nummer varpå mannen gapskrattar och det gör ju även jag.
Jo då det var en felringning. Men det var en bra sådan jag önskade mannen en riktigt Glad Påsk och hoppas han hittar köparna, så var samtalet slut.
Ja detta var en del av min dag och mer lär det väl bli för den är ju inte slut ännu.
Hoppas nu bara att ni som läser detta orkar läsa hela inlägget innan ni tröttnar.
GLAD PÅSK passar jag på att önska er alla ...
Vi kvinnor är änglar, tills någon förstör våra vingar. Då flyger vi vidare på ett kvastskaft - ingen jävel kan säga att vi inte är flexibla! ;-)

♥ Take care out there ... ღ

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

3 kommentarer:

Anette sa...

Det var en händelserik dag med både det ena och det andra;-D Det hade väl varit mysigt med en hundvalp i alla fall eller kanske inte. Mina "små" ligger lite på minus idag för oj vad de har dragit in en massa "skit" utifrån trädgården. Jag kan dammsuga tre gånger om dan - minst....

Ha en fin påsk! Kram Anette

Gun-britt sa...

Det hade väl varit kul med en liten
mysig valp.Nu har vi en underbar tid
framför oss.skönt efter den långa vintern som varit.Ja önskar dig en trevlig valborg.

M sa...

hitta hit från nybloggat.se

snodde ditt utryck om änglar o vingar =D

Du verkar ha mkt roliga projekt på G. Trädgårdstok som jag själv är... o stentok ^^