Fredags Vitsen

Så var det dags för fredags vitsen en rolig-, tråkig-, snuskig-, barnslig-, historia av varierande kvalite. En del dåliga och en del bra, det beror på den som läser dem och dess humor. Inte riktigt så magstarka som förra veckans utan verkligen roliga. Håll till godo ....


Mannen var ute och provkörde sin nya sportiga Porsche.
Han fällde ned taket och tryckte på gasen. När han körde över 120 såg han blåljus bakom sig.

Han hade blivit något fartblind och tänkte att polisen kan aldrig köra ikapp honom. Han tryckte gasen i botten, men när han närmade sig 170 började han att tänka, "Vad i helvete håller jag på med?" och då stannade han vid väggrenen.
Polisen kom fram till bilen med bötesmappen i handen.

"Det har varit en låååång dag, mitt pass är snart slut och det är dessutom fredag den trettonde. Jag har ingen lust att börja trassla med papper. Jag släpper dig om du kan lämna en förklaring för fortkörningen, som jag inte har hört tidigare".

Mannen tänkte 2 sekunder och svarade,
"Min fru lämnade mig förra veckan, hon stack iväg med en polis. Jag trodde att han ville lämna tillbaka henne"


Polisen önskade mannen trevlig helg.


-----------------------------------------------------
Ja det får bli en till en riktig favorit.

Första gången jag hörde den var på engelska och har nog aldrig skrattat så som då och bilarna var Cadillac och Lincoln.

-----------------------------------------------------------

En man va ute och cykla när han plötsligt fick punktering. Det va en bra bit (60km) hem och han klarade inte av att bära cykeln hem så han liftade med en Ferrari. Men nu visade det sig att Ferrari ägaren hade storhandlat på Ikea så dom spände fast cykeln bakom bilen och så fick han sitta på cykeln och han skulle plinga om det gick för fort. Sagt och gjort, men efter en stund blev Ferrarin omkörd av en Jaguar så dom två börja köra ikapp.

Mannen på cykeln plinga för kung och fosterland men chauffören hörde det inte. De båda bilarna körde rakt förbi en bensinmack där en man med sin motorcykel stod och fick bevittna vad som hände. Han tappade hakan och ringde genast sin kompis.
- Du kan aldrig gissa vad jag har sett! skrek mannen.
- Vad såg du då?
- Först kom en Jaguar i full fart, efter honom kom en Ferrari och ville köra om, och efter Ferrarin kom en cykel och plingade om att få köra om!


♥ Take care out there ... ღ

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: