En dag på gymmet …

Jag går på gym tre dagar i veckan och en dag då jag promenerade på löpbandet utspelade sig följande …
Strax intill mig står två äldre män cirka 70 – 80 års åldern och pratar, resonerar fram och tillbaka med varandra även de gåendes på löpbandet.
Vi kan kalla dem A och B eftersom jag inte vet vad de heter utan bara hälsat ett fåtal gånger på dem.


”Ja, nu har man gått här i två år och det har verkligen gett resultat, 25 kilo har jag gått ned” säger den ena mannen kallar honom för A.

”Jaha, tänk jag har också gått här så länge, men aldrig sett dig tidigare” säger den andra som jag kallar för B.

Jag brukar inte lyssna av samtal så här, men denna gång kunde jag inte motstå. Resonemanget fortsätter och jag lyssnar med ett halvt öra. Men helt plötsligt börjar de prata om mat och olika bantningsmetoder. Så som GI och LCHF. Bantningsmetoder när man är i 70 – 80 års åldern, hoppsan. Har jag missat något eller …

Mannen som jag kallar B berättar att han äter till frukost ägg och bacon, vita böner i tomatsås, och havregrynsgröt detta alltinerar han veckans dagar med. Här äts det ingen vanlig frukost berättar han. För som han sa man ska passa sig för alla kolhydrater, för det är de man går upp av.

Den andra mannen som jag kallar A höll med och replikerade med att han åt verkligen inget bröd nu för tiden utan avstod från detta. Där emellan var det oavbrutet resonemang om fett eller inte fett.

Då höll jag på att bryta ihop av en tillbaka hållen skrattsalva.
Vänder mig bort och vad skådar mitt norra öga …


Jo, längre fram i lokalen står där en man som lyfter tyngder, men har gjort ett uppehåll i sitt lyftande och börjar spegla sig i stället i de jätte stora speglarna som sitter på väggen, han kollar in sin mage vad stor den är, först viker han sig framåt och nyper i magen därefter lyfter upp T-shirten och kollar in magen även på detta vis.

Då höll jag på att bryta ihop, ännu en gång fick jag vända bort blicken för nu var skratten inte långt undan igen …
Ja det var en av de trevligare dagar på gymet.
Undrar hur många som håller tillbaka skratten när de ser mig träna ... MEN DET BJUDER JAG GÄRNA PÅ ...


♥ Take care out there ... ღ

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 kommentarer:

Fia sa...

Haha, ja det gäller att hålla sig i form :). Ha en bra helg faster! Kram, kram

Petit Eyekiss sa...

Du har i alla fall roligt när du motionerar!!
Elisabeth