To be or not to be ...

Melodifestivalen tjatas det om dagligen från tidig morgon till sena kväll, är så in i hoppsan trött på detta. Spelar ingen roll när man slår på radion så är det något om Melodifestivalen. Var eviga dag ska någon känd eller okänd ge sin syn på dess deltagare, dissa mig hit och dissa mig dit.
Vem som går direkt till Globen och vem som får andra chansen.
Personligen skiter jag i vem som åker på rumpan rätt ut i pereferin och vem som går vidare.
Hela etablisemanget är en lek för F.I.B. (= för inbördes beundran) och Christer Björkman.

Ja, så kom då Melodifestival-cirkusen till Göteborg, ve å fasa.
Melodifestivalen ger mig dålig smak i munnen, sura uppstötningar, kramper, örsprång, är verkligen allergisk/överkänslig mot dessa program som vi matas med varje lördag i X-antal veckor, jag står inte ut.
Funderat på om man kan skicka in en stämningsansökan till Christer Björkman för "SVEDA och VÄRK".

Säkert är det många som tänker men kan inte människan hitta avstängnings knappen det finns ju en. Javisst vet jag det och jag byter genast kanal då detta specktakel kommer i rutan.
I dagens samhälle är det tillåtet att säga vad man tycker och tänker tack och lov.
Ja detta var allt för idag ...
Over and out...

Take care out there ... ღ Lotta ...ღ
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer:

Christer Dyrwoold sa...

Ja jag kan nog hålla med dig, det har blivit lite för mycket. Något jag inte förstår är att i den Svenska mellodifestivalen sjunger alla på engelska men förr i tiden så var det på svenska och de sjöng på engelska på den stora finalen.

Gisan sa...

Jag håller med dig! Det har blivit tröttsamt och alldeles för mycket. Tur att det finns annat att se eller helt enkelt stänga av och läsa en bok istället. Kramar...