Svenskens söndagsnöje ...

... vet någon vad det är?
Jo, under ett par veckors tid har svensken samlat på en massa onödigt emballage så som kartonger, tidningar, reklam -papper, olikfärgat glas, hård plast, mjuk plast, o.s.v.
När det sedan är tillräckligt mycket i garaget, förrådet eller var de nu förvarar dessa sopor bär det av till närmaste Återvinnings station. Där allt ska sorteras i sina olika behållare. Allt som oftast är dessa behållare överfulla efter som helt plötsligt har alla fått för sig att köra iväg sina sopar.

Själv brukar jag köra iväg det på en vanlig veckodag och så ofta som det går eftersom jag hatar lukten av sura mjölk förpackningar, gamla sillburkar, illaluktande fiskpacket m. m. för även om man sköljt ur eller diskat ur den så kvarstår en lukt som gör mig illamående. Idag fick det bli en sådan tur till en återvinnings station för jag hade inte hunnit med detta under veckan och där var det som vi säger i Göteborg "KNÔKFULLT" med sopor.
Ja tyvärr blev det lite allmänt skitsnack ... så jag säger "over and out for today" Take care out there ... ღ
Fotot har jag lånat från nätet ur en artikel från GP.
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

1 kommentar:

Gisan sa...

Jag hade baksätet fullt idag med kassar med diverse innehåll som jag var och tömde. Får en lite Frk Duktig-känsla då det är gjort. Tyvärr är det ju snart lika fullt igen :-(