Hur Mycket ska vi tåla???

Här kommer en repris på mina funderingar kring oss "lojala, samvetstänkande, inte stöta sig, lagom svensken ... i allmänhet men oxå i synnerhet ...

Vad mycket ska Vi svenskar tåla? Man läser tidningar ser på TV, lyssnar på radion, om allt som ska läggas ned. Skolor, dagis, sjukhusvården, hela tiden ned dragningar. Nu senast i Göteborg några psykavdelningar.

Vart är vårt samhälle på väg? Ruinens brant eller håller vi på att sälja ut Sverige till amerikaner, kineser, japaner eller till högstbjudande.
Vad vet jag, men något konstigt tycker jag nog att det är.

Så jag ställer mig frågan?
HUR MYCKET SKA VI TÅLA INNAN VI MED GEMENSKAPS KRAFT PROTESTERAR. Och tar tillbaka vårt samhälle.
Vi betalar ju skatt och man funderar ju på vart de pengarna tar vägen? Kanske det är till bonusar, kurser och löneförhöjningar för de som ska styra och ställa.

Ja det var kanske lite syniskt.
Alla som ska ut i arbetslivet även de som är sjuka. Men när det inte finns några jobb för alla i vårt avlånga land.
Hur mycket ska vi tåla innan vi protesterar.
Nej den lilla lågmelda svensken vill inte ställa till besvär allt är ju så bra.
Visst vi har det jätte bra det ska jag inte sticka under stolen med.
Det vill vi ju behålla och inte få försämringar vilket vi är på väg att få.

Men när fredagen kommer och Vi sitter där i våra TV-soffor med groggen eller whiskyn i hand blir Vi lite övermodiga och helt plötsligt kan Vi ta över hela klabbet. För diskutera eller prata om det som händer är Vi ju rätt bra på MEN protestera är Vi ju sämre på.

Detta kan man nog skriva om hur mycket som helst.
Bäst är att jag slutar här eftersom jag blir så saligt förbannad .....
Detta var lite av mina tankar och funderingar som funnits en längre tid i mitt huvud kanske Ni har detsamma.

Sedan detta skrevs så har nya skandaler och annan skit vetilerats i dagstidningarna och övrigt som på TV ....
♥ Take care out there ... ღ

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: