Dan före dan ....

Så var man åter på svensk mark (efter två underbara veckor i Thailand) och förbereder julen. Ja, jo jag hann med det mesta innan resan och skönt var väl det för hur det än är så 12 timmar på ett flyg är nog så tröttsamt.

Onsdag morgon startade jag tidigt, var uppe redan vid halv 5 med att planera upp dagen så man skulle hinna med allt som var tänkt. Var ut och handlade allt som hör julen till. Julklappar skulle slås in och julskinkan kokas och idag torsdag ska den grilljeras och här ska kokas julgröt och repas grönkål som ska tillredas på Hallenskt vis.
Senare mot kvällen plockar vi upp min käre mor vid Nils Erikssons Platsen.
Jo, jösses höll på att glömma mina tomtar ska dammas av och fram från sommarförvaringen.

Sen är jag redo för julens alla aktiviteter ... TV-soffan och annat myspys med barnbarn.

Take care out there ... ღ LottaM ...ღ
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: